BİRİMİN AMACI: 4857 sayılı İş Kanununa tabi 4/D Sürekli İşçi kadrosunda görev yapan personellerin özlük ve maaş tahakkuk işlemlerinin, çalışanın hak kaybı ve kamu zararı olmayacak şekilde yerine getirilmesi ve işçi performasının arttırılması adına eğitim planlaması sağlamaktır.
BAĞLI OLDUĞU BİRİM: İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
BİRİM YÖNETİCİSİNİN ÜNVANI: Şube Müdürü
BİRİMİN TEMEL GÖREV VE SORUMLULUKLARI:
1- Başkanlığın kadrosunda bulunan işçilerin maaş tahakkuk ve veri girişi işlemlerini yapmak,
2- İşçi Puantajlarının toplanması, birleştirilmesi ve kontrolünü sağlamak,
3- 4857 sayılı İş Kanunun getirdiği çalışma yükümlülükleri ile işçilerin sosyal haklarının takibi ve tahakkukunu sağlamak,
4- İşçilerin periyodik dönemlerde sağlık kontrollerinin yaptırılması takibini yapmak,
5- İşçilerin görevlendirme, ücretsiz izin, doğum izni, askerlik, ücretsiz mazeret izni vb. izinlerinin takibini yapmak,
6- SGK işe girişi çıkış, emeklilik sigorta primlerinin aylık gönderimi ve onaylanması.
7- Emeklilik hakkını elde etmiş işçilerin kıdem tazminatı tahakkuk işlemleri ve ödenek takibini yapmak,
8- İşçilerin özlük işlemleri, yıllık izin takibi ve E- vizite sisteminden rapor onaylama ve takibini yapmak,
9- BES sistemine dahil personellerin kesintilerinin tahsilat işlem ve takibini yapmak,
10- İşçilerin İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimi almalarını sağlamak,
11- İcra nafaka kesintilerinin düzenli olarak yapılması ve İcra Müdürlükleri yazışmalarını yapmak,
12- İşçi dosyalarının oluşturmak, düzenlemek ve arşivlemek,
13- Tahakkuk evraklarının yedeklenmesi ve saklanmasını sağlamak,
14- Tüm faaliyetlerde görev ve sorumluluklar dahilinde güvenili ,hatasız gerçekleştirilen işin kalitesini kontrol etmek.