Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı

Tarihçe

             124 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede yer alan Kontrolörlük ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlıklarının birleşmesi 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile gerçekleşerek İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Kurulmuştur.Bu karar 13 Ağustos 1984 tarih ve 84/8360 Sayılı Kanun Kararı ile yürürlüğe girmiş ve 13 Ağustos 1984 tarih ve 18488 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır.

 

BİRİMİN AMACI:  İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı'nın görev alanındaki hizmet ve faaliyetlerin yerine getirilmesinde insan, para ve malzeme gibi kaynakları mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde şeffaf, etkin ve en verimli şekilde kullanmak, gerekli alt yapıyı geliştirip güçlendirerek çalışanların takım bilinci içinde, bilgi ve becerilerini artırabileceği imkanlar oluşturmak, teknolojik imkanlar ile donanmış, bilimsel tüm gelişmeleri çalışanlarına yansıtan, Üniversitenin gelişmesinde, yükselmesinde en iyi katkıyı sağlamaktır.

 

BİRİMİN TEMEL GÖREV VE SORUMLULUKLARI:

1- Hizmet faaliyetlerinin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan, para ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak,

2- Birimin işlerinin en az masrafla, tespit edilmiş kalite, miktar ve zaman standartları çerçevesinde gerçekleştirilmesini sağlamak üzere, bağlı personeli sürekli ve süreli olarak denetleme,

3- Birimin temel fonksiyonu olarak belirtilen ve doğrudan yöneltilen faaliyetlere ilişkin olarak yönetim düzeyinde genel politikalar ve grup politikaları ile uyumlu politikalar belirleme, bu hususta Genel Sekreter’e önerilerde bulunmak,

4- Astların belirlenen politikaları anlamlarını ve belirlenmiş faaliyetlerin uygulanmasını yerine getirilmesini sağlamak,

5- Birim Faaliyetlerinin yürütülmesini yönlendirilmesi ve değerlendirilmesi için birimine tahsis edilen personel, yer, malzeme ve diğer kaynaklarla geleceğe yönelik olarak hedefler ve standartlar belirlemek,

6- Üniversite birimlerinin ihtiyacı olan ve birimlerce talep edilen taşınır ve taşınmaz malların araç, gereç ve hizmetlerin cari mevzuata göre satın alma, kiralama işlerini yürütmek,

7- Üniversite lojman hizmetlerinin yürütülmesi, takip ve kontrolünü yapmak,

8- Rektörlüğe bağlı birimlerin temizlik hizmetlerinin yürütülmesini ve denetlenmesini sağlamak, nöbet raporlarının incelenmesini ve değerlendirilmesini güvenlik görevlilerinin görev yer ve sürelerini belirten aylık nöbet listelerini hazırlanması ve kontrol edilmesini sağlamak,

9- 4/D Sürekli İşçi özlük ve maaş tahakkuk işlemlerinin ilgili mevzuata uygun olarak sağlıklı ve süratli düzenlenmesini sağlamak,

10- Kurum içi ve dışından gelen ve giden evrak kayıtlarının tutulmasını ve ilgili birimlere sevkini sağlanmak,

11- Üniversitemiz Rektörlük ve birimlerine ait arşivlik malzemelerin arşivlenmesi, tasnifi ve imhası, birimlerin arşivlik malzemelerden yararlanması gibi işlemleri yürütmek,

12- Rektörlüğe bağlı Diğer Bölümler, Diğer Merkezler, Genel Sekreterlik, Özel Kalem taşınır mal giriş-çıkış kaydı, depolama, tasnif, koruma, zimmet, terkin, devir ve sayım işlemlerini yürütmek,

13- Üniversitemiz Ana Santral Hizmetlerini yürütmek,

14- Bağlı olduğu proses ile üst yönetici/yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak.

 

BAŞKANLIĞA BAĞLI BİRİMLER:

Satınalma Şube Müdürlüğü

1- Doğrudan Temin Ve Tahakkuk Servisi

2- İhale Servisi

3- Taşınır Mal Kayıt Kontrol Servisi

Kiralama Ve Lojman Şube Müdürlüğü

4/D İşçi Özlük Ve Maaş Tahakkuk Şube Müdürlüğü

Güvenlik Şube Müdürlüğü

Bağlı Diğer Servisler

1- Genel Evrak Servisi

2- Santral Servisi

3- Kurum Arşiv Servisi